עשן עולה לאחר ההפצצה הישראלית על עזה במהלך קרב מבול אל-אקצא, המהווה נקודת מפנה גדולה במהלך העניין הפלסטיני.
אין ספק שעולם האסלאם לאחר "המבול" חייב להיות שונה ממה שבא לפניו, על בסיס ההכרח לצאת מהמבוך ולעלות לרמת האירוע. האירוע משמעותי ורעידת האדמה היא נהדר, וזה כבר הסעיר את כל ההיבטים של סוגיות העולם האסלאמי, שפך אור על כל הזוויות שלהם והכין כל אחד צריך לשאת באחריות שלו, לאור המצפן האמיתי שהוקם והמפות החדשות שיש הותקן.
רגע חושפני
כמו כן, מהות הערך של "מבול אל-אקצא" היא שהעם גילה רבים מהיבטיו הנסתרים והחבויים בעצמו, ואף בסביבתו, ולמד רבות על מתנגדיו. אנו עומדים בפני רגע חושפני של כל הסטנדרטים ולכל הכיוונים, ואם נצליח להשקיע את זה נכון נעמוד מול מציאות חדשה ואולי עולם חדש.
לפיכך, אנו זקוקים לתנועה רחבה לכל הכיוונים, לנצל את הטעויות והבלבול של היריבים בעקבות הפתעת "המבול", ולנצל את החולשות שהופיעו בבירור בשורותיהם ובעמדותיהם, שהפכו באופן טבעי לנקודות חוזק. ומוקד חדש לנושאים שלנו.
עלינו להחזיר את השקפתנו על העולם וכוחותיו הבינלאומיים והאזוריים החשובים על פי תקן "המבול", או אפילו הצונאמי שהתרחש ורעידות המשנה שלו. מי שעומד עם המטרה העיקרית שלנו בכל דרך או מסרב ליישר קו יריבים בכל דרך הם בעלי ברית שלנו, בכל מקום שהוא נמצא בעולם, ותחת כל מטריה שהוא עובד. הנושאים המייג'ור חייב לעשות את המערך הגדול.
סדר מחדש שורות
כל מרכיבי העולם הערבי והאסלאמי, הפוליטיים, התרבותיים, החברתיים ואפילו הכלכליים, חייבים לסדר מחדש את דרגותיהם וסדרי העדיפויות שלהם לאור "המבול". עלינו גם לשקול מחדש את התקשורת שלנו ואת תוכניות הלימודים החינוכיות שלנו לטובת מתן עדיפות ל- תרבות ההתנגדות על תרבות הנורמליזציה, שכל ממדיה נחשפו ואיך היא לא מבטאת בשום אופן את הערכים שלנו, וגם לא את האינטרסים שלנו, שכן היא הייתה רק כלי להשיג את האינטרסים שלהם על חשבון של האינטרסים שלנו.
יש צורך וצריך להפעיל מחדש את האמונות הפוליטיות החשובות ביותר שלנו, שכן הלגיטימציה העיקרית של השלטון בארצנו היא היכולת לאתגר את הפרויקט הציוני - פוליטית, כלכלית, טכנולוגית וצבאית - ולא לעמוד בקצב שלו, להתחנף. אליו, או להתחבר אליו, כפי שרצו לעשות כמה שחטפו את עמדותיהם וגורלם של עמים!
כמו כן, עלינו לשקול מחדש את כל צורות ההתאמה והלכידות בתוך החברות שלנו על בסיס הסוגיות האמיתיות שלנו, ובמרכזה הנושא המרכזי שלנו - הגנה על הפרויקט הציוני באזורנו - וכי סטנדרט הפטריוטיות והנאמנות שלנו. אנשים יהיו במידה שמחברת אותנו אליהם ומקרבת אותנו להשגת מטרותיהם.
כמו כן, יש צורך לשרטט מחדש את מפת הבריתות העיקריות בתוך החברות שלנו, ולצור על יריבויות ריקות.לאור זאת, יש להמשיך את הקרבות השוליים והטפילים שקרעו את החברות שלנו ומיצו חלק גדול ממאמצינו, ב. לטובת הסוגיות האמיתיות והנתיבים העיקריים של "המבול".
הצורך בשיח חדש
יש למצור גם את כל הגילויים של שותפות לכיבוש בתוך ארצנו, לא ראוי שלחברות שלנו יעלו קולות התומכים בכיבוש ויסתדרו עם גזענות, בזמן שהדם שלנו מדמם לידיהם.
יש להגביר את המאמצים לשבור את המצור הבלתי צודק והבלתי חוקי על עזה, לא מתאים לנו למצור את ילדינו, אלא את החלקים החשובים ביותר בגופנו והאזורים החיוניים ביותר בארצנו, ושזה יהיה אצלנו. ידיים, בעוד אנו צוררים כך על עצמנו, ופועלים לשבש את הלב שמזרים חיים לכל חלקי הגוף שלנו ובני האומה שלנו.
כמו כן, יש צורך להכין את עמינו למאה החדשה באופן ההולם את "מבול אל-אקצא", שהציב את האומה וסוגיותיה בראש סדר העדיפויות בזירות הכבוד ובבמות האמת בכל מקום בעולם. העולם, שבו כל האנשים החופשיים של העולם ניצחו ועמדו בסולידריות איתו, בין אם היו ברחובות ובכיכרות ובין אם בארמונות הממשלה. ובפורומים של מערכת בינלאומית.
אנו זקוקים מאוד לשיח חדש הפועל לגיוס העמים הערבים והאיסלאמיים ולגיוסם למלא את תפקידיהם החשובים ביותר ולנצח למען מטרותיהם.
אנו זקוקים גם לשיח חדש המכוון לעמי העולם. לעמוד מאוחד איתנו מול הציונות הגזענית, המהווה איום לא רק עלינו, אלא על האנושות ועל השלום הבינלאומי.
עדיין יש לנו את ההזדמנות, בסולידריות עם עמי העולם, לנתק חמצן לישות האפרטהייד ב"פלסטין", בדיוק כפי שהיא נותקה ב"דרום אפריקה".





שתף את דעתך
"סדרי עדיפויות שנכפו על ידי השיטפון"