ביום רביעי החל הצבא הישראלי בפלישה קרקעית למחנה בורייג' שבמזרח מרכז רצועת עזה, בזמן שהמטוס ביצע עשרות פשיטות לעבר מחנות בורייג' ואל-מגאזי, והפגזת הארטילריה המתמשכת דחפה אלפי פלסטינים. לברוח לכיוון דיר אל-בלח ורפיח.
עשרות טנקים הוצבו באזור הסמוך לגבול, והמשיכו לירות פגזים ולירות לעבר השכונות המיושבות של המחנה, בהן בדר, אלנוזה, אלזהרה, אלבוראק, אלרוודה ואלצפא. , באל-בוריג' וחלקים ממחנות אל-מגאזי והאזור המזרחי של רחוב צלאח אלדין במחנה אל-נוסייראת. הצבא גם פוצץ יותר מ-10 בתים באזור המרכז.
באותם אזורים חיים כ-30,000 בני אדם, שהצבא הורה לפנותם עם שחר ביום רביעי, כולם פליטים מהשטחים שנכבשו ב-1948.
משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה הודיע ביום רביעי כי מספר השהידים מאז ה-7 באוקטובר ברצועה עלה ל-21,110 בני אדם, בעוד שפשיטות והפגזות ארטילריות פצעו 55,243 נוספים.
מהמשרד נמסר כי 195 בני אדם נרצחו ו-325 נפצעו במהלך 24 השעות האחרונות.
משרד התקשורת הממשלתי בעזה אמר ביום שלישי כי יותר מ-7,000 בני אדם עדיין נעדרים מתחת להריסות, בעוד שמספר העקורים שעזבו את בתיהם עלה על 1.8 מיליון.
מהמשרד נמסר, בהצהרה, כי הקורבנות כללו יותר מ-8,500 ילדים, יותר מ-6,300 נשים, 311 אנשי רפואה, 40 אנשי הגנה אזרחית ו-103 עיתונאים.
הלשכה הפלסטינית המרכזית לסטטיסטיקה העריכה את שווי ההפסדים בפלסטין מאז תחילת המלחמה בכ-1.5 מיליארד דולר.





שתף את דעתך
ישראל מתחילה בפלישה קרקעית למחנות בורייג' ומאגאזי במרכז עזה... ומספר הרוגים חדש