السّبت 16 مارس 2024 4:06 مساءً - بتوقيت القدس

אונר"א: שליש מהילדים בצפון עזה מתחת לגיל שנתיים סובלים מתת תזונה חמורה

סוכנות הסעד והעבודה של האו"ם לפליטים פלסטיניים (אונר"א) אמרה ביום שבת כי שליש מהילדים בצפון עזה מתחת לגיל שנתיים סובלים מתת תזונה חריפה.


סוכנות האו"ם הסבירה בפלטפורמת "X" כי "תת תזונה של ילדים מתפשטת במהירות ומגיעה לרמות חסרות תקדים בעזה".


היא הוסיפה: "ילד אחד מכל שלושה מתחת לגיל שנתיים בצפון עזה סובל מתת תזונה חריפה".


אונר"א אישרה כי "הרעב מסתמן באופק, ואין זמן לבזבז".


אתמול, יום שישי, חשפה קרן הילדים של האו"ם (יוניסף) כי תת-תזונה חריפה בקרב ילדים הוכפלה בחודש אחד בצפון רצועת עזה.


מהארגון נמסר: "1 מכל 3 ילדים מתחת לגיל שנתיים בצפון רצועת עזה סובל מתת תזונה חריפה, שהיא עלייה מדהימה בהשוואה ל-15.6% בינואר האחרון".


כתוצאה מהמלחמה ומההגבלות הישראליות, אוכלוסיית עזה, בעיקר בעזה ובמחוזות הצפון, נמצאת על סף רעב, על רקע מחסור חמור באספקת מזון, מים, תרופות ודלק, עם עקירה של כשני מיליון. פלסטינים מהרצועה, הנתונה במצור על ידי ישראל כבר 17 שנים.


בניסיון לתקן את המשבר, מדינות ערביות וזרות ממשיכות בשיתוף הפעולה להטחת סיוע באוויר לאזורים מצפון לרצועת עזה, אך הוא נותר בלתי מספק ואינו עונה על הצרכים הדחופים של הפלסטינים.

دلالات

شارك برأيك

אונר"א: שליש מהילדים בצפון עזה מתחת לגיל שנתיים סובלים מתת תזונה חמורה

النشرة الإخبارية

كن الأول في معرفة أهم الأخبار العاجلة فور حدوثها.

ابق على اطلاع على آخر الأخبار، واشترك في خدمة الأخبار العاجلة التي تصل إلى بريدك الإلكتروني يومياً.

بتسجيلك، فأنت توافق على الشروط والأحكام الخاصة بنا وسياسة الخصوصية.