ישראל מתכוונת להכריז תוך ימים על סיום המבצע הצבאי הקרקעי שהיא מבצעת כבר קרוב לחודשיים בעיר רפיח מדרום לרצועת עזה, על פי דיווח ישראלי הערב, יום ראשון, ולעבור לעיר. השלב הבא של מלחמת רצח העם שהיא מנהלת נגד רצועת עזה מאז ה-7 באוקטובר האחרון.
זאת כאשר ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מקיים בימים אלה דיונים ביטחוניים מיוחדים בהקשר זה במטה פיקוד הדרום של צבא הכיבוש הישראלי, בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל. הצבא, הרצי הלוי, מפקד מרחב דרום ואחרים מראשי המטה הכללי.
בערוץ 13 נמסר, "בימים הקרובים צפויה ישראל להכריז על סיום המבצע ברפיח ועל סיום המלחמה במתכונתה הנוכחית. "נתניהו מתלבט בימים אלה עם בכירים בצבא סיום המבצע ברפיח והשינוי הדרמטי (הצפוי) במצב המלחמה".
לפי הערוץ, משמעות הדבר היא מעבר לשלב של פשיטות ופלישות ממוקדות וספציפיות המלוות בתקיפות אוויריות, תוך ציון כי נתניהו אישר בראיון שערך לערוץ 14 בשבוע שעבר, כי הקרבות במתכונתם הנוכחית (אלימים, אינטנסיביים). , וקרבות עזים) שצבאו מנהל בעיר רפיח "... "כמעט גמור".
נתניהו הצהיר, "השלב האלים של הקרבות נגד חמאס עומד להסתיים זה לא אומר שהמלחמה עומדת להסתיים, אבל המלחמה בשלב האלים שלה עומדת להסתיים ברפיח". הוא הוסיף בראיון הראשון שלו לערוץ טלוויזיה ישראלי מאז תחילת המלחמה: "לאחר תום השלב האלים, נערוך מחדש חלק מכוחותינו בצפון".
לאור החשש הגובר ממלחמה כוללת שתפרוץ בחזית לבנון בין צבא הכיבוש הישראלי לחיזבאללה הלבנוני, לאור האיומים ההדדיים וההכנות של הכיבוש לעבור לשלב הבא במלחמתו בעזה, אמר נתניהו. שפריסת הכוחות בצפון באה "מעל הכל למטרות הגנתיות, שנית, להחזיר את תושבינו לבתיהם.
הוא הוסיף, "אם נוכל, נעשה זאת באמצעים דיפלומטיים, ואם לא, נעשה זאת בדרך אחרת. אבל נחזיר אותם (את התושבים) לבתיהם". בתשובה לשאלה מתי יסתיים השלב הנוכחי (החמור) של המלחמה בעזה, אמר נתניהו "בקרוב מאוד", תוך שהוא מדגיש כי הצבא יישאר בעזה. "אני לא מוכן לסיים את המלחמה", אמר.





שתף את דעתך
דיווח: ישראל תכריז תוך ימים על סיום מבצע רפיח ועל המעבר לשלב הבא במלחמתה בעזה