מקומי

Fri 11 Aug 2023 8:09 pm - Jerusalem Time

אקדמאים חותמים על עצומה על משטר האפרטהייד הישראלי

אנשי אקדמיה ואישי ציבור בינלאומיים פתחו בהרחבה על משטר האפרטהייד הישראלי, שנגרם כתוצאה מהכיבוש הבלתי חוקי של ישראל בקרקעות פלסטיניות לאורך זמן.


העצומה, שכותרתה "הפיל בחדר", נחתמה על ידי 1,220 אקדמאים (נכון לפרסום) מישראל, ארצות הברית של אמריקה ומדינות נוספות, כולל אקדמאים מייל, הרווארד, שיקגו, מישיגן, וושינגטון ופרינסטון אוניברסיטאות, כמו גם פרופסורים באוניברסיטאות מבריטניה וגרמניה. זאת בנוסף לאקדמאים ישראלים מאוניברסיטאות תל אביב, עברית, חיפה ובן-גוריון.


אנשי האקדמיה אמרו כי לעם הפלסטיני אין את כל הזכויות הבסיסיות והוא מתמודד עם אלימות מתמדת; רק השנה הרגו כוחות ישראליים יותר מ-190 פלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה, והרסו יותר מ-590 מבנים, בנוסף להפרות שביצעו מתנחלים ששרפו, בזזו והרגו ללא עונש.


"יהודי אמריקה תמיד היו בחזית נושאי צדק חברתי, משוויון גזעי ועד זכויות הפלות, אבל הם לא הקדישו מספיק תשומת לב לפיל בחדר: הכיבוש ארוך הטווח של ישראל, שהביא לאפרטהייד", העצומה. אמר.


העצומה קראה ל"מנהיגים יהודים צפון אמריקה, מנהיגים מוסדיים, חוקרים, רבנים ומורים לתמוך בתנועת המחאה הישראלית, ולקרוא לה לאמץ שוויון ליהודים ולפלסטינים בתוך הקו הירוק ובשטחים הפלסטיניים הכבושים".


היא אישרה תמיכה בארגוני זכויות אדם המגינים על פלסטינים ומספקים מידע בזמן אמת על המציאות החיה של הכיבוש והאפרטהייד, ומחויבות לרפורמה בסטנדרטים חינוכיים ותכניות לימודים לילדים ונוער יהודים על מנת לספק הערכה כנה יותר של עברה של ישראל. מתנה.


העצומה קוראת למנהיגים הנבחרים של ארצות הברית לסייע בסיום הכיבוש הישראלי, להגביל את השימוש בסיוע צבאי של ארה"ב בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ולסיים את הפטור מעונש של ישראל באו"ם ובארגונים בינלאומיים אחרים.

Tags

Share your opinion

אקדמאים חותמים על עצומה על משטר האפרטהייד הישראלי