בירת אוקראינה, קייב, התעוררה מוקדם ביום ראשון לצלילי פיצוצים עזים שזעזעו את העיר, כתוצאה ממתקפת טילים בליסטיים רחבת היקף. הרשויות המקומיות והצבא האוקראיני אישרו כי ההגנה האווירית יירטה מספר מטרות בשמי הבירה, והזהירו את התושבים שלא לעזוב את המקלטים עד לסיום מצב הכוננות האווירית.
מצידו, ויטלי קליצ'קו, ראש עיריית קייב, דיווח באמצעות פלטפורמות המדיה החברתית כי יחידות ההגנה האווירית נכנסו למצב עימות ישיר עם הטילים התוקפים. נשמעו הדי פיצוצים עוקבים באזורים שונים, מה שעורר בהלה בקרב אזרחים שנמלטו לתחנות הרכבת התחתית ולמרתפים מבוצרים.
בנוגע לנפגעים, 24 השעות האחרונות רשמו נפגעים באזורים אוקראיניים שונים כתוצאה מתקיפות אוויריות רוסיות אינטנסיביות. שני בני אדם נהרגו באזורי דניפרופטרובסק וסומי, לאחר שמתקנים ואזורי מגורים הותקפו במטח ירי וטילים מונחים.
מנגד, ההתקפות הנגדיות האוקראיניות לא פסקו, כאשר הפגזות פגעו בערים וולגוגרד ובלגורוד בעומק רוסיה, בנוסף לעיר הורליבקה במחוז דונייצק. פעולות אלו הביאו למותם של לפחות שלושה בני אדם, על פי הצהרות הרשויות האזוריות הנאמנות למוסקבה באזורים אלה.
בהתפתחות צבאית בולטת, משרד ההגנה הרוסי הודיע על הצלחתו ליירט ולהשמיד 124 מל"טים אוקראיניים בפרק זמן שלא עלה על 12 שעות. המקורות הבהירו כי מל"טים אלה כיוונו למתקנים חיוניים במספר מחוזות רוסיים, בניסיון אוקראיני להרחיב את היקף התגובה הצבאית.
גם בירת רוסיה, מוסקבה, הייתה יעד להתקפות אלה, כאשר סרגיי סוביאנין, ראש עיריית מוסקבה, הצהיר על יירוט סדרה של מל"טים מתאבדים. הנתונים הראשוניים מצביעים על הפלת כ-24 מל"טים שניסו לחדור למרחב האווירי של בירת רוסיה ולתקוף מטרות אסטרטגיות.
באזור בריאנסק הגבול, מילא מקום המושל, יגור קובלצ'וק, דיווח על מותם של שני אזרחים שנסעו ברכב פרטי ליד הגבול. התקרית אירעה כתוצאה ממתקפה ישירה של מל"ט אוקראיני שכיוון לכפר הגבול, מה שמדגיש את הסלמת הסיכונים לאזרחים באזורים הסמוכים ללחימה.
בדרום מזרח אוקראינה, העיירה ניקופול ספגה למעלה מ-40 תקיפות אוויריות והפגזות ארטילריות רוסיות מרוכזות, שהביאו למות אדם אחד ולפציעת אחרים. לעיירה זו חשיבות אסטרטגית ורגישות רבה בשל מיקומה מול תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, הנמצאת כיום בשליטה רוסית.
במחוז דונייצק, דניס פושלין, הפקיד שמונה על ידי רוסיה, אישר את מותם של שני בני אדם בעיירות הורליבקה ומקייבקה כתוצאה מתקיפות מל"טים אוקראיניות. ערים אלו הן ממרכזי העירוניים הגדולים החווים סכסוך מתמשך והפגזות הדדיות המגבירות את סבלם של התושבים המקומיים.
גל הסלמה חדש זה מגיע במסגרת מלחמת ההתשה המתמשכת מאז פברואר 2022, כאשר תקיפות אוויריות הדדיות הפכו למאפיין יומיומי של הסכסוך. בעוד רוסיה ממשיכה להפגיז את התשתיות האוקראיניות, קייב מגבירה את פעולותיה בעומק רוסיה במה שהיא מתארת כתגמול לגיטימי על התוקפנות.
כוחות ההגנה האווירית פועלים בבירה, היכנסו מיד למקלטים כדי להבטיח את שלומכם.





Share your opinion
פיצוצים עזים מטלטלים את קייב, והתקפות הדדיות מותירות הרוגים ופצועים בשתי חזיתות המלחמה