ביום חמישי בערב שחררו כוחות הכיבוש הישראלי לפחות 30 אסירים מבתי הכלא עופר והנגב, רובם עצירים מנהליים.
ממועדון האסיר נמסר, בהצהרה לעיתונות, "בין המשוחררים הוא האסיר סעד אבו שנאב מטול כרם, לאחר שישה 21 שנים בבתי כלא הכיבוש הישראלי".
שלושה אסירים שוחררו גם מיריחו לאחר שש שנים וחצי: נשאת סעד שלאלפא, אישתיאן ג'מאל שלאלפא ומהדי כמאל שלאלפא.
יו"ר המועצה המחוקקת לשעבר, עזיז דוויק, שר ירושלים לשעבר, חאלד אבו ערפאה, העיתונאי ת'אר אל-פח'ורי ועצורים נוספים שבילו פרקי זמן שונים, שוחררו גם הם, בידיעה שרובם היו לשעבר. אסירים ששהו שנים בבתי הכלא של הכיבוש, והכיבוש המשיך לכוון אותם באמצעות מדיניות המעצר המינהלי.
במועדון האסירים אישרו כי הגופות אליהן שוחררו האסירים משקפות חלק מתנאי המעצר הקשים והמשפילים, לרבות מעשי עינויים, התעללות והרעבה, בנוסף לפשעים רפואיים שהסלימו באופן חסר תקדים מאז תחילת מלחמת ההשמדה נגד העם הפלסטיני בעזה, תוך ציון כי רוב המשוחררים סובלים מבעיות בריאות, וחלקם סובלים מבעיות בריאות כרוניות.
מועדון האסיר ציין כי כל המדיניות והפשעים הנוכחיים שמבצע הכיבוש נגד אסירים ועצורים הם פשעים קבועים, והכיבוש השתמש בהם במשך עשורים רבים, אך המשתנה היחיד הוא רמת ועוצמת הפשעים.
לטענת המועדון, למרות השחרור המוגבל של עשרות עצורים, הכיבוש ממשיך במסעות המעצרים השיטתיים וחסרי התקדים שלו מאז תחילת מלחמת רצח העם, שפגעה בכ-9,200 אזרחים בגדה המערבית, וציינו כי הכיבוש הסלים לאחרונה -מעצר של עשרות לאחר... הם שוחררו תוך פרק זמן קצר, ורובם הועברו למעצר מנהלי.





Share your opinion
שחרור (30) אסירים, רובם עצירים מנהליים