מקומי

الإثنين 10 أبريل 2023 6:48 صباحًا - بتوقيت القدس

הארץ: משטרת ישראל הייתה יכולה להימנע מלהסתער על אל-אקצא

העיתון העברי "הארץ" אמר היום, שני, כי משטרת ישראל הייתה יכולה להימנע מלהסתער על מסגד אל-אקצא המבורך ולתקוף את המתפללים, מה שדחף את המצב למתיחות ביטחונית ולירי רקטות מיותר מחזית אחת.


העיתון התייחס למעבר ביומיים האחרונים ברוגע יחסי במסגד אל-אקצא לאחר שהפסיק להסתער בלילה ולתקוף בו מתפללים פלסטינים, וציין כי ניתן היה לפעול באופן דומה בשבוע שעבר ולהימנע מלהסתער על המתפללים הפלסטינים. מִסגָד.


שוטרים במשטרת ישראל טענו כי הפשיטה נועדה למנוע מפלסטינים להשליך עולי רגל ולזרוק את החזיזים שהכניסו למסגד, בעוד שביומיים האחרונים לא הוכנסו כלים דומים, בעוד שבוואקף האיסלאמי קיימת הרשעה שעד בשבוע שעבר ניתן היה למנוע את הפריצה ולהגיע להפוגה מבלי להיכנס לסכסוך אלים. כמו שכתוב בעיתון.


והעיתון מוסיף: "כמו לכל שאלת "מה אם", אין תשובה חד משמעית לדילמה הזו, אך לאחר האירועים האחרונים, זכותו של אזרחי ישראל לדעת מי החליט להסתער על המסגד, והאם הוא לקח לקחת בחשבון את כל הסיכונים ולהתייעץ עם כל הגורמים הרלוונטיים, והאם העובדה שבראש המשרד לביטחון לאומי עומד אדם (בן גביר) שנראה לא כשיר לתפקיד השפיעה על מערך השיקולים הזה".


העיתון ציין כי היום יתחיל הראשון מבין עשרת הלילות האחרונים של הרמדאן, שיהיו רגישים במיוחד, וציין כי על ממשלת ישראל להחליט האם היא תכבד את הסטטוס קוו על ידי הפסקת ההסתערות על המסגד בימים אלו, או מעדיפה לחשוף את הישראלים והפלסטינים לסכנה.כדי לנסות להראות את ריבונותה וקבוצה קטנה של "פעילי מקדש" על אל-אקצא.


בדיווח אחר אמר אותו עיתון כי מסגד אל-אקצא, כפי שהיה ברור וצפוי לממשלת ישראל ולמערכת הביטחון, עומד בלב ההסלמה הנוכחית, והדגיש כי ניתן היה לנקוט משנה זהירות בעת הסתערות עליו, במיוחד שימוש באלימות כלפי מתפללים, במיוחד מאחר שמה שפורסם בקטעי וידאו היה ברור שזה יגרום להסלמה במצב, שהביא לירי רקטות מכל חזית ולביצוע פעולות ירי בגדה המערבית.


מהעיתון עולה כי בממשלה הקודמת בשנת 2022 ההתנהגות הייתה שונה והקפדה על נטרול מצב המתיחות בעיקר בירושלים ובאל-אקצא ולכן לא הייתה הסתערות על המסגד ותקיפת המתפללים. ננקטו צעדים מדיניים לקראת היחסים עם ארה"ב ומדינות ערב וניסיון לחזק את הרשות הפלסטינית, הרמדאן עבר בשקט יחסית.


והעיתון אומר: "הפעם המצב שונה, בלשכת השר לביטחון לאומי יושב ליצן שעסוק בפרובוקציות בטוויטר ובכל פעם שהוא מתערב במתרחש בהנהגתו המצב מחמיר, וראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק בעוד מאה בעיות שרובן מעשה ידיו, ואולי בעיקר בחודשים האחרונים הסירה הממשלה חגורות בטיחות כשהיחסים עם ארה"ב, ירדן ומדינות המפרץ התכווצו בגלל המתיחות הביטחונית בחודשים האחרונים בגדה המערבית, ומשברים פנימיים.. אפשר לומר שכשאין מי שיעזור להרגיע את המצב, קשה לעצור את ההסלמה בירושלים.

دلالات

شارك برأيك

הארץ: משטרת ישראל הייתה יכולה להימנע מלהסתער על אל-אקצא

أسعار العملات

الخميس 25 أبريل 2024 10:01 صباحًا

دولار / شيكل

بيع 3.79

شراء 3.77

دينار / شيكل

بيع 5.37

شراء 5.34

يورو / شيكل

بيع 4.08

شراء 4.02

رغم قرار مجلس الأمن.. هل تجتاح إسرائيل رفح؟

%74

%21

%4

(مجموع المصوتين 163)

القدس حالة الطقس